BARBIE: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΗ ΚΟΥΚΛΑ

Η Ρουθ έχει παντρευτεί τον Έλλιοτ Χάντλερ, τον ιδρυτή της εταιρείας παιδικών παιχνιδιών «Mattel» με τον οποίον μοιράζεται και τα νέα σχετικά με τις προτιμήσεις της κόρης τους. Σε ένα ταξίδι αναψυχής...
που θα πραγματοποιήσουν τον ίδιο χρόνο οικογενειακώς
στην Ευρώπη, θα πέσουν πάνω στην «Bild Lilli», μια γερμανική κούκλα η οποία σε αντίθεση με ότι είχαν δει μέχρι τότε, αναπαριστούσε μια ενήλικη γυναίκα και η οποία είχε κυκλοφορήσει μόλις το προηγούμενο έτος.
Η Bild Lilli, που βασιζόταν στον χαρακτήρα ενός γερμανικού κόμικ που δημοσίευε η Bild, προοριζόταν αρχικά μόνο για ενήλικες. Το ζευγάρι των Χάντλερ, με την επιστροφή τους πίσω στις ΗΠΑ, δεν έχασε καιρό και αμέσως ξεκίνησε να επανασχεδιάζει την κούκλα, με την βοήθεια του μηχανικού Τζακ Ράιαν και τελικά της έδωσαν το όνομα Barbie, από το όνομα της κόρης τους που βοήθησε άθελα της σε αυτήν την ξεχωριστή εφεύρεση.

Η πρωτότυπη κούκλα εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στις 9 Μαρτίου 1959 στο «American International Toy Fair» και από τότε αυτή η μέρα θεωρείται ως τα γενέθλια της πιο διάσημης ίσως ξανθιάς στον κόσμο. Αν και καλό είναι να σημειώσουμε εδώ ότι αρχικά η Barbie διατέθηκε και με μαύρα μαλλιά, και στις δυο εκδοχές πιασμένα αλογοουρά, ενώ φορούσε ένα μαυρόασπρο φόρεμα.

Τα ρούχα ήταν σχεδιασμένα από την σχεδιάστρια μόδας Σάρλοτ Τζόνσον, ενώ οι πρώτες κούκλες κατασκευαζόντουσαν στην Ιαπωνία.

Χιλιάδες βελτιωτικές επεμβάσεις δέχθηκε η Barbie στην μακρόχρονη πορεία της με πιο σημαντική αυτή του 1971, όταν και οι σχεδιαστές φρόντισαν τα μάτια της να κοιτούν ευθεία μπροστά, αντί για πλάγια που ήταν η κατεύθυνση τους έως τότε, ενώ πολύ πρόσφατα η Ματέλ παρουσίασε διάφορες εκδοχές της Barbie, κάνοντας την πιο political correct και περιλαμβάνοντας και άλλα πρότυπα (σώματος, χρώματος, ρούχων) εκτός από το κλασσικό αμερικάνικο κατάξανθο, πανύψηλο και αδύνατο κορίτσι.
Το κενό στην αγορά που ανακάλυψε η Ρουθ δεν ήταν το μόνο. Το 1961 άλλο ένα κενό καλύπτεται, λόγω και της εξαιρετικά υψηλής ζήτησης για την Barbie, με την Ματέλ να δημιουργεί τον «σύντροφο» της Μπάρμπι, τον Κεν, ο οποίος παίρνει και αυτός αντίστοιχα το όνομα του από το δεύτερο παιδί της οικογένειας Χάντλερ, από τον γιο τους Κένεθ.

Η κούκλα που είχε ύψος 28 εκατοστών, ενώ υπολογίζεται ότι αν ήταν πραγματική γυναίκα θα είχε αναλογίες 38-18-38(!), δεν είχε μόνο οπαδούς, αλλά και επικριτές, οι οποίοι θεωρούσαν ότι οι «σπατάλες» της Barbie με ρούχα σχεδιαστών, αυτοκίνητα και «ονειρικά σπίτια» ενθάρρυναν τα παιδιά σε μια πιο υλιστική ζωή.
Η Ματέλ άλλωστε ήταν η πρώτη εταιρεία, που με αφορμή την προώθηση της Μπάρμπι, δημιούργησε διαφημίσεις που στόχευαν το παιδικό κοινό. Μια τακτική που συνέβαλε σίγουρα στο εντυπωσιακό αριθμό των 800 εκατομμυρίων πωλήσεων μέχρι σήμερα.